16 de xuño de 2013

Inicio de POLO CAMIÑO (Terra Brava) de Anxel Fole

Coincidindo coa data do Relato...

En Lugo, polas sete da tarde do día dazaseis de San Xoán de 1950.

Eu andaba a devalar polas rúas. Cando ía pola da Reina, sentín que me chamba miña irmá Ramona, que paseaba candía unhas amigas:
—Ai, Gasparo, que tes carta do tío na casa.
E funme pra casa cáseque correndo.
Meu tío e padriño Gasparo... Afigureimo na súa casa de Godral, aló no Incio, onde xa estivera eu dúas veces, ca regadeira na mao, a regar o xardín, despois de vir visitare os seus enfermos na súa besta ou no seu pequeño e vello "Peugeot" aberto... "Temos polo prá cea... ¿sabes?"
O padriño, o irmao máis novo do pai, era groso e pequenote il, máis ben loiro, con cara de romano. Eslumecía por parolare. Poucos homes conocín tan falangueiros. Todo lle intresaba e de todo parlicaba. O seu galego deixaba adivinar que estivera de médico ñas Marinas, en Mondoñedo, na Terra Cha. Máis outramente, il decía que o seu galego era do Incio.
Era viudo e sin fillos. Andaría polos cincuenta e catro anos.

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.