15 de outubro de 2019

HISTORIA DA ARTE

Durante este período a decoración das tumbas privadas outorgou maior protagonismo ás figurillas en vulto redondo que representan os diferentes oficios, deixando nun segundo plano o relevo e a pintura mural. No entanto, nas tumbas rupestres de Beni Hasan hai magníficos conxuntos pictóricos, entre os que aparecen representadas tribos semíticas. Nelas descríbese detalladamente as indumentarias, creando frisos como o das mulleres da tumba de Knemhotep. Co desenvolvemento da arquitectura, o relevo adquire importancia na decoración dos templos, mostrando unha estructuración e orde que non presentou durante o Imperio Antigo. Desde o reinado de Sesostris I queda constancia da aplicación da técnica do relevo rehundido, inscrito nos muros sacros. O relevo policromado utilizouse habitualmente na decoración de sarcófagos, plasmando diversas secuencias no desenvolvemento dunha acción, como mostra o sarcófago de Kawit (Museo Exipcio, O Cairo), realizado en pedra calcaria.

Nunha escena estase ordeñando unha vaca e na contigua o leite é degustada pola sacerdotisa Kawit mentres a súa serventa acicálaa. É un dos exemplares máis exquisitos de relevo rehundido. Nel os contornos da cabeleira, ombreiros e brazos están tallados con maior profundidade que os detalles do corpo. As figuras femininas, sumamente esveltas, reflicten o gusto elegante cun canon estilizado de liñas alargadas. Seguindo esta estilización, as figuras da tumba de Djehuty-Hetep representan unha serie rítmica de figuras femininas que aspiran a flor de loto, ataviadas con túnicas que se cinguen ao corpo. A produción de estatuas exentas, destinadas á antecámara funeraria, diminuíu, substituíndose entón por ronseis en relevo de pedra ou madeira. Continuando a tradición do Imperio Antigo, o motivo da representación é sempre o mesmo: o defunto ante a mesa das ofrendas co seu consorte ou familiares, como se aprecia no ronsel de Mentuhotep. A composición está ordenada en catro rexistros de diferente tamaño. O maior pertence á escena que representa ao defunto ante a mesa de ofrendas baixo o xeroglífico que inscribe a fórmula ritual.

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.